توسعه دهندگان نسخه اسنپ شات جدیدی با نام SNAPSHOT 24W33A را منتشر کردند. این بروز رسانی برخی از خرابی ها و باگ های بازی را برطرف می کند و تغییرات جدیدی در بازی ایجاد میکند

ویژگی های آزمایشی
باندل
باندل ها برگشتند. باندل به عنوان آزمایشی در سال 2020 به نسخه جاوا اضافه شد. اکنون دوباره روی باندل کار میکنیم! برای آزمایش باندل باید با فعال بودن ضامن آزمایشی Bundles دنیای جدیدی ایجاد کنید. باندل آیتمی است که به شما امکان میدهد بلاک یا اقلام مختلف را در یک اسلات ایونتوری کنار هم قرار دهید. اقلام مختلف معمولاً روی هم استک نمیشوند، بنابراین میتوانید تنها با داشتن چند آیتم در هر اسلات، فضای مربوطه را پر کنید. یک باندل به شما امکان میدهد آن آیتم ها را در کنار هم قرار دهید تا اسلاتی هدر نرود.

باندل یک راهنمای ابزار دارد که برخی از موارد داخل آن را نشان می دهد. اگر باندل حداکثر 8 نوع مورد داشته باشد، همه آنها را خواهید دید و می توانید هر موردی را فوراً بیرون بکشید. اگر بیش از 8 نوع مورد وجود داشته باشد، برخی از ردیف های آیتم ها پنهان میشوند. ممکن است بخواهید یک باندل جدید بسازید تا دسترسی به همه چیز آسان باشد. یک بسته را می توان با 1 استرینگ و 1 چرم ساخت.
• یک باندل فقط برای یک استک ( معمولاً 64 آیتم ) قرار می گیرد، اما می تواند ترکیبی از انواع مختلف آیتم باشد
• میتوانید اقلام را مستقیماً در فهرست ایونتوری در یک باندل وارد کنید
• باندل یک راهنمای ابزار دارند که موارد داخل آن را نشان میدهد
• اگر یک باندل کمتر از 8 نوع آیتم در داخل داشته باشد، راهنمای ابزار همه آنها را نشان می دهد
• در غیر این صورت راهنمای ابزار دو ردیف بالای آیتم ها را نشان می دهد و بقیه در زیر پنهان می شوند
• می توانید هر یک از آیتم قابل مشاهده را برای بیرون کشیدن از باندل انتخاب کنید
• برای گرفتن اولین مورد کلیک راست کنید
• از کلیدهای اعداد یا اسکرول برای انتخاب یک مورد دیگر استفاده کنید، سپس برای گرفتن آن کلیک راست کنید
• هنگام انتخاب یک آیتم برای حذف، نماد باندل آن آیتم را نشان میدهد که از باندل خارج میشود
• وقتی یک باندل را در دست دارید، می توانید با کلیک راست آن را روی زمین خالی کنید
آزمایشات رد استون
• یک ویژگی آزمایشی جدید حاوی تغییرات مختلف مرتبط با رد استون اضافه شد. این را می توان با انتخاب “Redstone Experiments” در منوی Experiments هنگام ایجاد یک ورلد فعال کرد
• تأثیر عملکرد رد استون داست و بلاک های متصل رد استون داست بهبود یافته است
• رد استون داست اکنون فقط بلاک هایی که ممکن است از رد استون قدرت دریافت کنند، راه اندازی میکند
• قبل از اینکه یک خط داست باعث بهروزرسانی بلاک شود، قدرت سیگنال جدید بر همه داست های متصل تنظیم میشود
• ترتیب به روز رسانی در اطراف رد استون داست تغییر کرده است
• هدف این است که سیم بدون موقعیت و جهت یکسان کار کند
• در صورت امکان، بر اساس زمینه بهروزرسانی ها، ترتیب قطعی است
• زمانی که زمینه کافی برای تعیین کامل ترتیب وجود نداشته باشد، بقیه به صورت رندوم انتخاب می شوند

• وقتی یک خط داست روشن میشود، داست های نزدیک به منبع سیگنال ابتدا باعث بهروزرسانی بلاک میشوند
• وقتی یک خط داست خاموش میشود، داست های نزدیکتر به محل منبع تغذیه، ابتدا باعث بهروزرسانی بلاک میشوند.
• زمانی که دو داست با منبع تغذیه فاصله یکسانی داشته باشند، کدام یک از آنها ابتدا باعث بروز رسانی می شود، به صورت تصادفی انتخاب می شود
• انتخاب تصادفی یک بار برای کل خط داست انجام می شود تا میزان نتایج احتمالی محدود شود
• این بدان معنی است که هنگام تغذیه یک خط داست از کنار، به طور رندوم یکی از دو بلاک به روز رسانی ممکن را انتخاب می کند
• مزیت داشتن تعداد کمی بلاک به روز رسانی احتمالی این است که نتایج قابل پیش بینی تر هستند
• ترتیب بلوکهای اطراف داست بهروزرسانی براساس جهتی است که داست از آن بهروزرسانی دریافت کرده است
• در حال حاضر ترتیب عبارتند از: عقب، جلو، چپ، راست، پایین، بالا
• بسته به انتخاب رندوم خط داست، چپ و راست ممکن است تعویض شوند
• هنگامی که به روز رسانی ها بیشتر از طریق بلاک های جامد توزیع می شوند، همان ترتیب در آنجا اعمال می شود
بهبود ماین کارت
• ماین کارت ها هنگام حرکت سریع و سوار بر ریل، حرکت خود را بهتر بیان می کنند
• ماین کارت ها اکنون به آرامی همراه با مسیر خواهند چرخید و احتمال توقف یا خروج از ریل کمتر است
• ماین کارت ها اکنون می توانند بهتر بپرند
وقتی مسیر با شیب به پایان می رسد، حرکت عمودی خود را حفظ می کنند
• ماین کارت ها برای بیان بصری در هوا کج میشوند
• هنگامی که ماین کارت ها در هوا پرواز می کنند، صدای ریل پخش نمی شود
• یک تنظیم دسترسی جدید اضافه شده است که بازیکنان را وادار می کند چرخش ماین کارت هایی را که سوار می شوند دنبال کنند
• این ویژگی ها پیشفرض خاموش است و فقط زمانی تأثیر می گذارد که در دنیایی با آزمایش فعال باشد
• اضافه شدن قانون بازی جدید minecartMaxSpeed که حداکثر سرعت ماین کارت را تغییر می دهد. پیشفرض از 8 بلاک تا 1000 بلاک در ثانیه میرود
• تنظیم آن بر روی یک مقدار خاص تضمین نمی کند که ماین کارت به آن حداکثر سرعت خاص برسد – مقاومت های هوا و اثرات مشابهی وجود دارد که سرعت اضافه شده از طریق شیب ها یا ریل های برقی باید بر آنها غلبه کند.
این قانون بازی فقط در دنیاهایی وجود دارد که آزمایش فعال باشد
• ماین کارت را دیگر نمیتوان در یک ماین کارت دیگر توسط بازیکن یا یک دیسپنسر قرار داد
• ماین کارت ها اکنون می توانند به طور مداوم در کنار یکدیگر در امتداد یک مسیر قرار گیرند
• ماین کارت ها در حال حاضر هنگام حرکت در یک مسیر، ماب ها را را به طور مداوم تر جمع می کنند
تغییرات
• کول داون پرتال ها هنگام ورود وسایل نقلیه و پرتابه ها بهینهسازی شده است
پس از استفاده از پرتال ندر، ماین کارت و قایق اکنون فقط باید 0.5 ثانیه پورتال را ترک کنند تا دوباره از یک پرتال استفاده کنند ( از 15 ثانیه قبل کمتر شده است )
• پس از استفاده از پرتال ندر، پرتابه هایی مانند اندر پرل و تیر اکنون فقط باید به مدت 2 ثانیه از پرتال خارج شوند تا دوباره از یک پرتال استفاده کنند ( کاهش از 15 ثانیه قبل )
• رسپی های خورش مشکوک اکنون در رسپی بوک نشان داده شده است
• بریز دیگر حداقل فاصله مورد نیاز برای حمله به یک هدف را ندارد
• یک پیام مرگ جدید برای زمانی که توسط یک حمله کوبنده میس کشته می شود اضافه شده است
• اکنون می توان گرگ ها را با ماهی کاد، کاد پخته، ماهی آزاد، ماهی آزاد پخته شده، ماهی سالمون، پافر فیش و خرگوش تغذیه کرد تا با بدراک ادیشن برابری کند
• سپر های انچنت شده اکنون همان درخشش کاهش یافته آرمور های انچنت شده را دارند
• آیتم های الگوی بنر دارای نام ها و آیکون های جدیدی هستند
• قالب های اسمیتینگ اکنون به جای نام عمومی ” اسمیتینگ تمپلیت ” بر اساس نوع الگوی خود نامگذاری می شوند
• بازی اکنون حداکثر نرخ فریم را زمانی که به حداقل می رسد یا زمانی که بازیکن AFK است محدود می کند. یک تنظیم ویدیوی جدید برای پیکربندی این رفتار معرفی شده است
• اضافه شدن پشتیبانی زبان برای Tzotzil و بلاروسی ( لاتین )
• فواصل پرواز و کول داون زبنور تغییر یافته است
• زنبورها اکنون پس از خروج از لانه/کندو، مدت زمان کمتری به طور رندوم در اطراف سرگردان هستند
• اگر یک زنبور لانه یا کندو شناخته شده ای داشته باشد، کمتر از آن دور می شود، بنابراین احتمال گم شدن آن کمتر است
• مدت زمانی که زنبور برای بازگشت به لانه یا کندو شناخته شده قبل از اینکه از تلاش برای بازگشت به خانه منصرف شود به طور قابل توجهی افزایش یافته است
• زنبورها در حال حاضر بسیار کمتر احتمال دارد که در گوشه ها گیر کنند یا زمانی که به لانه یا کندوی نزدیک هستند و سعی در بازگشت به آن دارند
• زنبورها نیز در حال حاضر به احتمال بسیار کمتری برای یافتن گلی که نمی توانند به آن دست یابند، تلاش می کنند
• تغییرات جدید به راهرو های ترایل چیمبرز اضافه شده است، از جمله اتاق جدید “Encounters”: اتاقی که چالش های کوتاه را منجر اتصال به یک اتاق بزرگتر خواهد کرد
• خفاش ها اکنون می توانند در هر ارتفاعی اسپان سوند، نه فقط در زیر سطح دریا، تا زمانی که به اندازه کافی تاریک باشد و یک بلاک جامد برای اسپان وجود داشته باشد
• اگر ایلیجر ها نتوانند در فاصله معقولی از ویلیجی که قصد حمله به آن را دارند مکانی برای اسپان پیدا کنند، حمله آغاز شده دیگر شروع نمی شود
• اضافه شدن نسخه های کودک دلفین ها، گلو اسکویید، و اسکویید ها
• انواع ماهی سالمون کوچک و بزرگ اضافه شد
• عملکرد سرور ( نرخ تیک ) هنگام استفاده از فواصل رندر بالاتر بهبود یافته است
• علاوه بر این، تاثیر بارگذاری و تولید چانک ها بر نرخ کاهش یافته است
• ترچ رد استون با بافتها و مدلهای به روز ظاهری جدید دادهاند تا هویتی منحصر به فرد و متمایز به آن ببخشد
• نادری هر بلاک که شامل مجموعه ای از دسته ها است می تواند با توجه به نوع کمیابی، رنگ متمایزی داشته باشد و در هنگام دست گرفتن نمایش داده شود
• این ویژگی هیچ تاثیری در گیم پلی ندارد، اما برای نشان دادن میزان دشواری بدست آوردن چیزی استفاده می شود
• بهطور پیشفرض، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد، همه آیتم ها و بلاک ها کمیاب هستند که نام آنها را به رنگ سفید نشان میدهد
• با توجه به دستور العمل های زیر، کمیاب بودن همه آیتم ها و بلاک ها در بازی را مجدداً ارزیابی کردهایم تا چالش فعلی دستیابی به آنها را با دقت بیشتری منعکس کنیم:
• اقلام و بلاک ها بسته به عوامل زیر کمیاب تر می شوند:
• شانس یافتن آن در جدول لوت، از جمله دراپ توسط ماب
• مقدار سفر مورد نیاز برای به دست آوردن آن
• دشواری هر مانعی که برای به دست آوردن آن باید بر آن غلبه کرد
• مقدار احتمالی آن آیتم یا بلاک که در جهان وجود دارد
• هر آیتم یا بلاک که می تواند ساخته شود باید بالاترین نادر بودن مواد سازنده خود را به ارث ببرد
• به عنوان مثال، یک میس با نام Epic دسته بندی می شود، زیرا یکی از اجزای آن یعنی هوی کر با نام Epic دسته بندی شده است
• به همین ترتیب، هر آیتم دستکاری شده ای که فقط دارای مواد اولیه ساخت معمولی است نیز باید مشترک باشد
• فهرستهای زیر جزئیات اقلام و بلاک هایی را نشان میدهد که به آن دسته نادر تغییر یافتهاند
Common
End Crystal
Golden Apple
Uncommon
Sniffer Egg
Chainmail Helmet
Chainmail Chestplate
Chainmail Leggings
Chainmail Boots
Recovery Compass
Disc Fragment 5
Nautilus Shell
Echo Shard
Goat Horns
Pottery Sherds
Ominous Bottles
Ominous Banner
Netherite Upgade
Sentry Armor Trim
Dune Armor Trim
Coast Armor Trim
Wild Armor Trim
Tide Armor Trim
Snout Armor Trim
Rib Armor Trim
Wayfinder Armor Trim
Shaper Armor Trim
Raiser Armor Trim
Host Armor Trim
Flow Armor Trim
Bolt Armor Trim
The following Music Discs:
13
Cat
Blocks
Chirp
Creator (Music Box)
Far
Mall
Mellohi
Stal
Strad
Ward
11
Wait
Relic
5
Precipice
Rare
Enchanted Golden Apple
- انچنتد گلدن اپل در سالهای اخیر رایجتر شدهاند، زیرا هم در انشنت سیتی ها و هم در ترایل چیمبرز قابل دسترسی هستند و به جای Epic، به Rare تنزل رتبه پیدا می کند
Trident
- ما اخیراً نادر بودن Trident را از Common به Epic افزایش دادیم، اما پس از ارزیابی مجدد احساس کردیم که به دست آوردن آن آسان تر از سایر موارد در دسته Epic مانند هوی کر یا الایترا است
Nether Star
Ward Armor Trim
Eye Armor Trim
Vex Armor Trim
Spire Armor Trim
Wither Skeleton Skull
Skull Charge Banner Pattern
- اکنون که هد ویدر Rare است، این بنر پترن در دسته Rare قرار می گیرد
Thing Banner Pattern
- اکنون که انچنتد گلدن اپل Rare است، این بنر پترن در دسته Rare قرار می گیرد
Epic
Elytra
Dragon Head
Silence Armor Trim
محدودیت عدم فعالیت FPS
• بازی اکنون حداکثر نرخ فریم را در شرایط خاص محدود می کند
• این ویژگی توسط یک تنظیم ویدیوی جدید کنترل می شود: Reduce FPS when
گزینه های ممکن عبارت اند از:
- Mimimized
تنها زمانی که بازی به حداقل رسیده باشد، نرخ فریم را به 10 فریم در ثانیه محدود می کند
- AFK
• زمانی که بازی بیش از یک دقیقه هیچ ورودی بازیکنی دریافت نمی کند، نرخ فریم را به 30 فریم در ثانیه محدود می کند.
• محدودیت های بیشتر به 10 FPS پس از 9 دقیقه دیگر بدون ورودی
• همچنین زمانی که پنجره بازی به حداقل می رسد، به 10 FPS محدود می شود
• تنظیمات پیش فرض بر روی Afk است
گزارش اسکین
• دلیل گزارش جنسی اضافه شد
• دلیل گزارش افترا و آسیب به دیگران حذف شد چرا که قبلاً تحت پوشش دلیل آزار و اذیت یا قلدری قرار گرفته بود
• برچسبی اضافه شد که نشان دهد نام بازیکن گزارش شده است
رفع اشکالات
• بیش از 200 باگ مختلف رفع شد!
نکات مهم مربوط به آخرین نسخه اسنپ شات جاوا ادیشن
• اسنپ شات های آزمایشی میتوانند ورلد شما را خراب کنند، بنابراین لطفاً از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید و یا آنها را در پوشهای متفاوت از دنیای اصلی خود اجرا کنید
به به تونل وحشت و انمیشن های های جدید
جالبه
salam