اگر یک بازیکن بسیار مجذوب ماینکرفت بوده باشید، حتما می دانید که استودیو موجانگ سالانه قبل از شروع مراسم بزرگ ماینکرفت لایو در یوتیوب خود، اقداماتی مربوط به یک رای گیری ماب همگانی در بین تمامی بازیکنان خود صورت می دهد. بازیکنان ماینکرافت باید از بین 3 ماب نمایش داده شده در تریلر های روزانه، ماب مورد علاقه خود را انتخاب کنند و برای رای دهی به وبسایت رسمی Minecraf.net، لانچر و یا سرور ایونت ماب ووت در ماینکرفت بدراک ادیشن مراجعه کنند. در پایان هفته و در آخرین لحظات مراسم ماینکرفت لایو، تمامی رای های داده شده به سه ماب کاندیده نمایش داده خواهد شد و برنده ماب سال اعلام به صورت زنده اعلام می شود.
این رای گیری طبق رسوم هر ساله ماینکرافت در روز های واپسین تابستان و اوایل مهر صورت میگرفت اما اتفاقاتی و اعتراضاتی که در سال پیش باعث ایجاد حجمه های بسیاری به سمت این استودیو شد، تنفر تمامی بازیکنان نسبت به این رای گیری برانگیخت و کار به جایی رسید که تصاویر و پوستر های توهین آمیزی علیه ماینکرفت در تمامی شبکه های اجتماعی قرار داده شد و می توان گفت که یک جنبش بسیار قدرتمند و بزرگ از طرف جامعه ماینکرفت برای مقابله با این رای گیری ناعادلانه برپا شد.

یکی از اصلی ترین دلایل بازیکنان برای نشان دادن حجم ناراحتی خود نسبت به رای گیری ماب ووت، حذف شدن ایده های ماب بسیار کاربردی و مفید بود. چرا که هر ساله تنها یک ماب می تواند به مراحل پایانی و به توسعه بروزرسانی مربوطه سال اضافه شود و دو ماب باقی مانده به طور کلی از دور مسابقات حذف خواهند شد و دیگر به هیچ عنوان در رای گیری های بعدی حضور پیدا نمی کنند. به طور مثال کاپر گالم یکی از محبوب ترین ماب های دوران ماب ووت است که انیمیشن ها و آرت های بسیاری از آن توسط بازیکنان ماینکرفت ساخته شده است. کاپر گالم در رقابت های خود با دو ماب الی و گلیر به رای گیری پرداخت که در نهایت با اختلاف بسیار کمی نسبت به ماب الی، بازنده اعلام شد. اما می توان گفت که اصلی ترین دلیل برد ماب الی نسبت به کاپر گالم را می توان به توضیحات ناکافی موجانگ نسبت داد. چرا که در اولین نمایش الی بسیاری از بازیکنان با خود فکر کردند که این ماب قرار است تمامی آیتم های موجود در سراسر جهان ماینکرفت را جمع آوری کند و به نوعی یک کمک یار برای بازیکنان تبدیل شود. اما پس از اضافه شدن الی به ورژن های آزمایشی اسنپ شات و بتا / پریویو ماینکرفت، تمامی حدس ها و تئوری ها راجب این ماب به زمین نشست و محدودیت هایی برای جمع آوری آیتم توسط موجانگ صورت گرفت که این ماب را تضعیف و کمی تا کارآمد جلوه داد.
دومین دلیل را می توان به کنایه قدیمی بازیکنان به استودیو موجانگ پیوستگی داد. بازیکنان ماینکرفت این اعتقاد را دارند که سازندگان ماینکرفت باید هر سه ماب معرفی شده را به بروزرسانی بازی ماینکرفت اضافه کنند و دست از تنبلی خود بردارند تا بتوانند دوباره نظر جامعه خود را جلب کنند و بازیکنان تحریم های کنونی را کنار بگذارند. اما توسعه دهنگان موجانگ در واکنش به این اعتراضات صحبت هایی را در برنامه های یوتیوبی خود مطرح کردند:
ماب های ماب ووت، به هیچ عنوان ماب های تخیلی و ذهنی نبودند، بلکه ماب هایی بودند که تمامی مردم میتوانستند با آنها همذات پنداری کنند. بدهی است که هنگامی که ما شروع به ارائه ایده های ماب ها کردیم، مردم به آنها خیلی وابسته شدند و در همه حال دوست داشتند که تمامی آنها اضافه شوند. ما نمیخواهیم روز و حال کسی را خراب کنیم یا مردم را ناراحت کنیم. درخواستی که جامعه ماینکرفت برای افزودن همزمان 3 ماب ارائه کردند نشان دهنده اشتیاق است و اینکه جامعه ما، واقعا به ماینکرفت اهمیت می دهد. ما اکنون و همیشه این تصور را در ذهن خود ایجاد می کنیم که ماب های حذف شده ماب ووت، ایده هایی هستند که قبلا ساخته شده اند و ما 2 ایده را دور می اندازیم.
توسعه دهندگان استودیو موجانگ
اما حال این استودیو به طور کلی با توجه به فرمت های جدید بروزرسانی های سالانه خود که تمرکز آن به سمت بازخورد های کامینیوتی ماینکرفت است، عقیده های خود را تغییر داده و مراسم ماب ووت را به طور کلی از میان برداشته است. اما توسعه دهندگان در آخرین مقاله خبری در رابطه با آینده بروزرسانی های ماینکرفت اعلام کردند که ماب ووت با یک چیز جدید دیگری جایگزین خواهد شد و اکنون باید منتظر بمانیم تا از نقشه های سازندگان ماینکرافت برای ارائه یک رای گیری جدید جویا شویم. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا استودیو موجانگ ماب های قدیمی ماب ووت را دوباره به دور مسابقات بر می گرداند؟ حتما نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.
ولی اگه جدی موجانگ نیاره ماب های از دست داده رو جدی خیلی بد میشه و کلا استودیو معروفیتش میره
باید زودتر این کارو میکردن…
هر سال چِرتَّرین ماب ها انتخاب میشد 😐
هرسال مآب خاصی انتخاب نمیشد یجورایی بهترین چیزش بود،