توسعهدهندگان ماینکرفت نسخه بتا/پریویو جدیدی از ماینکرافت بدراک ادیشن با نام Minecraft Bedrock Beta 1.21.90.26 منتشر کردهاند. این بروزرسانی بتا با هدف بهبود تجربه بازی، به رفع خرابیها و باگهای گزارش شده پرداخته و در عین حال تغییرات تازهای را در بازی اعمال کرده است.

ویژگیها و رفع اشکالات
• افکت صوتی the_end_light_flash اکنون زمانی که نور در بُعد اند در Vibrant Visuals چشمک میزند، فعال میشود
• مشکلی که در آن با جایگزینی یک بلاک Dried Ghast در همان مکان، تیک تصادفی بلاک قدیمی و حذف شده باقی میماند و باعث میشد سریعتر از حد انتظار کهنه شود، برطرف شد
• بیکن اکنون از هر چانک لود شده در ورلدهای نسخه ۱.۲۱.۹۰ و بالاتر رندر میشود
• کامند کمرا default اکنون به درستی مقادیر افست نمای دوربین سوم شخص را تنظیم مجدد میکند
• کامند controlscheme دیگر نیازی به ضامن «Experimental Creator Camera» ندارد
• اشکالی که باعث میشد انتیتیهایی که نباید حرکت کنند، کمی حرکت کنند، برطرف شد
• فعالسازی مجدد Overworld Chunk Blending که در آخرین پریویو غیرفعال بود
• اضافه شدن اتمسفر سفارشی، درجهبندی رنگ، مه و نورپردازی برای ابعاد End، Nether، Overworld و انواع زیستبومها در Vibrant Visuals
• تمام مقادیر تابشی در تکسچرهای MERS در Vibrant Visuals دوباره کالیبره شد
• بهروزرسانی تنظیمات سایه برای اهداف «Favors Performance» در تمام پلتفرمهای ایکسباکس در حالت Vibrant Visuals
• بهروزرسانی پیکربندیهای حجمی برای اهداف «Prefers Performance» در ایکسباکس وان و ایکسباکس وان ایکس در حالت Vibrant Visuals
• کاهش سایهنمایی آبشارها ناشی از حرکت دوربین هنگام فعال کردن مه حجمی در Vibrant Visuals
• شدت و سرعت انیمیشن Caustics در Vibrant Visuals کاهش یافت
• جلوه دید در شب اکنون با فعال بودن Vibrant Visuals، صحنه را در تنظیمات روشنایی، به طور یکنواختتری روشن میکند
• مه حجمی دیگر وقتی بازیکن به سمت یک بلاک نوری حرکت میکند در Vibrant Visuals ناگهان روشن نمیشود
• قسمت پشتی اشیاء شفافی که در دست گرفته میشوند، مانند شیشههای رنگی، دیگر در Vibrant Visuals قابل مشاهده نیستند
• ابرها دیگر در Vibrant Visuals، به ترتیب در هنگام طلوع و غروب خورشید، رنگ صورتی یا زرد ندارند
• مشکلی که باعث میشد صفحه نمایش در پردازندههای گرافیکی Xclipse که اندروید ۱۵ را با Vibrant Visuals اجرا میکنند سیاه نمایش داده شود، برطرف شد
• افزایش شدت تابش و تنظیم پارامترهای نگاشت تُن در Vibrant Visuals
• تنظیمات henyey_greenstein_g به فایلهای json مربوط به fog اضافه شد
• تکسچر ابرها بهروزرسانی شد
• آیتمهایی که در حالت آف-هند (off-hand) قرار دارند، دیگر با توقف بازی جابجا نخواهند شد
• رفع مشکل رندر ابری ناموزون در هنگام بازی در حالت تقسیم صفحه
• مشکلی که باعث میشد مقادیر and 0 در کنترلرهای رندر داخلی به اشتباه حذف شوند، برطرف شد. این مشکل باعث میشد انتیتیهایی مانند فایر بال گست به رنگ سبز درآیند
• اندازه تخمهای اسپان بریز و بلیز کاهش یافته است تا با اندازه مابها در بازی مطابقت بیشتری داشته باشد
• پیکسلهای ناهماهنگ در قایق پیل اوک و قایق بلوط رنگپریده چستدار که با سایر آیتمهای قایق مطابقت داشتند، برطرف شد
• آیتم هارنس سبز دیگر از بافت هارنس خاکستری هنگام فعال بودن Vibrant Visuals استفاده نمیکند
• اکنون صداهای سفارشی برای لید زدن، آزاد کردن، جمعآوری مابهای لید شده و لید زدن ماب به یک ماب دیگر پخش میشود
• فنس لید خورده اکنون هنگام تخریب، چه با ماین شدن و چه با از بین رفتن تمام مابهای لید شده، صدایی پخش میکنند
• اندازه بصری هپی گست کمی کاهش یافته است تا از درگیری مانند با آب و سایر بلاکهای مجاور جلوگیری شود
• این تغییر صرفاً بصری است و هیت باکس دمیج هپی گست تأثیری ندارد
• هپی گست و گستلینگ دیگر با بلاکهای مجاور به صورت z-fight مبارزه نمیکنند
• مابها و بازیکنان دیگر بالای وسایل نقلیه خود شناور نیستند
• پاهای مابها و بازیکنان اکنون هنگام سواری به صورت افقیتر قرار میگیرند و باعث کاهش برخورد با موجود سواری میشوند
• دیگر هنگام سوار شدن بر قایقها یا قایقهای چستی، گستلینگها به پهلو چرخانده نمیشوند
• وقتی Fancy Graphics فعال باشد، سایههای هپی گست و گست دیگر روی شاخکهایشان انداخته نمیشوند
• طنابهایی که یک هپی گست را میپوشانند، اکنون زمانی رندر میشوند که موجودات خاصی به آن متصل شده و مهار شود
• گاوها و گاوهای قارچی دیگر با پیکربندی چهار طناب در هنگام بسته شدن به یک هپی گست رها نمیشوند
• اندازهی یک هپی گست به همراه هارنس اکنون با اندازهی یک هپی گست مهار نشده برابر است
• هپی گست اکنون بلافاصله پس از مرگ، توانایی برخورد با موجودات را از دست میدهد
• گستها دیگر نمیتوانند در مناطقی که خیلی کوچک هستند اسپان شوند و از خفگی در زمان ظاهر شدن جلوگیری میکنند
• وندرینگ تریدر اکنون به درستی لیدهارا را بین دستانش نگه میدارد
• مدل گستلینگ اکنون کمی کوچکتر از قبل است و از نظر اندازه به هیت باکس دمیج خود نزدیکتر است، هرچند این دو هنوز با هم تفاوت دارند. این مدل عمداً کوچکتر از هیت باکس است تا از برخورد z-fighting جلوگیری شود. این عمداً با جاوا که نیازی به این راه حل ندارد، قابل مقایسه نیست
• اسپایدرها و کیو اسپایدرها میتوانند بار دیگر با یک سوارکار استری در بایومهای سرد ظاهر شوند
• اسپایدرها و کیو اسپایدرها میتوانند بار دیگر با یک اسکلت سوارکار در غارها ظاهر شوند
• اسبها، الاغها و قاطرها اکنون میتوانند با هویج تغذیه شوند تا التیام یابند، رشد کنند و خلق و خوی خود را بهبود بخشند
• موجودات بزرگی که توسط یک لید به هپی گست متصل شدهاند، اکنون هنگام استفاده از گرافیکهای ساده، با پیکربندی چهار لیدی به درستی رندر میشوند
• اگر مکث بازی غیرفعال باشد، موسیقی اکنون هنگام خروج از یک دنیای دیگر به طور عادی محو میشود
• پروجکتیلها اکنون دارای «حاشیه تحمل» هستند که بهمرور زمان تغییر میکند
• پیش از این، تمام پروجکتیلها (مانند تیر یا گلوله برف) یک حاشیه برخورد ثابت به اندازه ۰.۳ بلاک داشتند
• اکنون، تمام پروجکتیلها در دو تیک اول پرتاب، هیچ حاشیهای ندارند
• پس از آن، حاشیه برخورد آنها در هر تیک به اندازه ۰.۰۵ بلاک افزایش مییابد تا به مقدار نهایی ۰.۳ بلاک برسد
• این تغییر باعث میشود برخورد با هدفهای نزدیک به بازیکن یا موجود شلیککننده دقیقتر انجام شود، در حالی که همچنان برای هدفهای دورتر کمی بخشش در برخورد در نظر گرفته میشود
• رفع اشکالات سرورهای ریلمز
• برداشتن زین، زره اسب، لید و کارپت با استفاده از قیچی اکنون صداهای سفارشی پخش میکند
• نقاط بازیکن در نوار مکانیاب، اکنون وقتی فاصله زیادی بین بازیکنان وجود دارد، به نرمی حرکت میکنند
• نقطه بازیکن اکنون به درستی برای بازیکن ثابت، وقتی بازیکن دیگری به صورت خطی از او دور میشود، به کوچکترین اندازه کاهش مییابد
• فلشهای متحرک بالا و پایین در نوار مکانیاب تغییر مکان دادهاند تا به نقطه پخشکننده نزدیکتر باشند
• بستن یک انویل یا انچتنیتگ تیبل اکنون باعث میشود نوار اکسپی به جای نوار مکانیاب، به مدت ۵ ثانیه نمایش داده شود
• مشکلی که باعث میشد برخی از عناصر رابط کاربری روی صفحه به کاربر اجازه دهند با دنیای زیر آنها تعامل داشته باشد، برطرف شد
• هنگام استفاده از حالت لمسی «جویاستیک و لمس برای تعامل»، «گزینه دید جویاستیک» اکنون هنگام استفاده از طرح کنترل player_relative_strafe یا camera_relative_strafe به «جویاستیک قابل مشاهده» تبدیل میشود
• صفحه تنظیمات ذخیرهسازی اکنون قابل پیمایش است
• رفع اشکالی که در آن نکات مربوط به دکمههای صفحه کلید در صفحه مرگ نمایش داده میشد
• اکنون میتوان قایقها را با استفاده از لید از آب بیرون کشید
نکات مهم مربوط به آخرین نسخه پریویو و بتا بدراک ادیشن
• نسخههای بتا و پریویو ماینکرفت بدراک ادیشن به هیچ عنوان پایدار نیستند و فقط برای تست اقلام و ویژگیهای جدید بروزرسانیها، طراحی و تولید شده اند. به نسخههای رسمی برای شروع بازی و ساخت دنیای خود مراجعه کنید.
• به هیچ عنوان در ماینکرفت بتا و پریویو بدراک ادیشن، مپهای خود را گسترش ندهید. ناپایداری موجود در نسخههای بتا باعث حذف شدن دنیایهای فعال شما میشود.
• پیشنهاد ما به شما این است که (نسخههای کلون شده) را نصب کنید و در کنار نسخه اصلی ماینکرافت، به تست تجربی اقلام جدید در آخرین نسخههای بتا و پریویو بپردازید.
نکات مربوط به فایل های نصبی
نسخه کامل به همراه موسیقی: تمام موسیقیهای منو و دیسکها در این نسخه فعال است.
نسخه کامل بدون موسیقی: تمام موسیقیهای منو و دیسکها در این نسخه غیر فعال است.
نسخه کلون شده: در این نسخه بتا، ماینکرافت بهگونهای طراحی شده که بدون حذف و یا بروزرسانی نسخه اصلی، در کنار آن نصب شود؛ بنابراین شما میتوانید همزمان دو نسخه از بازی را بر روی موبایل خود داشته باشید! این ویژگی فرصتی عالی برای نصب و تست نسخههای بتا فراهم میکند و به شما اجازه میدهد تغییرات جدید را بدون از دست دادن نسخه پایدار بازی امتحان کنید.

554,30 مگابایت Minecraft Beta 1.21.90.26 – نسخه کامل بدون موسیقی
282,48 مگابایت Minecraft Beta 1.21.90.26 – نسخه کلون شده بدون موسیقی
282,69 مگابایت
نسخه معماری میخوام
میشه صدل هم ساخت
سلام میگم شما قرارداد بستید با موجانگ به هر حال خیلی ممنون