در آخرین اسنپ شات جاوا و بتا & پریویو بدراک ادیشن اتفاقات بسیار جدیدی رخ داده است که تاکنون از آنها اطلاع دارید. اما نکته حاضر اهمیت و عجیب این نسخه های آزمایشی، تغییر متوالی بلاک والت برای سومین بار پیاپی است که بسیار حواشی عجیبی را به همراه داشته است. والت بلاک جدیدی است که در سازه ترایل چیمبرز حضور دارد قرار است در اعضای دریافت کلید ترایل از بازیکنان، جوایز با ارزش بپردازد.
دلیل اصلی و قطعی استودیو موجانگ برای این تغییرات پیاپی، تفاوت دادن بین بلاک والت و ترایل اسپانر است. هنگامی که والت برای اولین بار در نسخه های آزمایشی ماینکرافت معرفی شد، شباهت ظاهری بسیاری نسبت به بلاک ترایل اسپانر پیدا کرده بود و به همین دلیل باعث شد برخی از بازیکنان بلاک والت را با بلاک ترایل اسپانر اشتباه بگیرند. بخش ها و المان های مختلفی از بلاک والت در چندین اسنپ شات تغییر بسیاری کردند تا تشخیص آن را از ترایل اسپانر آسان تر شود اما به دلیل سبک و رنگ اسپانر مانندی که بر روی والت قرار دارد، موجانگ هر چقدر تلاش کند هنوز این بلاک بسیار به اسپانر ترایل مطابقت ظاهری دارد.
در اولین ورود والت به ماینکرفت، این بلاک کاملا تشابه ظاهری بسیاری نسبت به ترایل اسپانر داشت. رنگ ها، قسمت بالایی و طرح صورت آن کاملا بر گرفته از بلاک ترایل اسپانر بود. اما اگر منطقی نگاه کنیم از نظر مکانیزیم پاداش دهی به بازیکنان، هر دو یک عمل را انجام می دهند با این تفاوت که ترایل اسپانر با نابود سازی ماب های اسپان شده و والت با قفل گشایی توسط کلید ترایل، دریچه خود را باز می کنند و اقلام را خارج می کنند. شاید بار ها به دلیل این تشابه ظاهری به اشتباه بازیکنانی که به تازگی به نسخه های اسنپ شات پیوستند، ترایل کلید را به ترایل اسپانر سوق داده اند و پس از تلاش های بسیار فهمیده اند که این کلید متعلق به بلاک والت است.
در قدم دوم، موجانگ دست به تغییر تکسچر قسمت بالایی بلاک والت زد. هر دو بلاک ترایل اسپانر و والت قبل از این عمل تغییر، بافت بالایی یکسانی داشتند و به صورت مارپیچی هنگام دادن جوایز باز میشدند اما به دلیل اینکه بازیکنان ماینکرافت به راحتی بتوانند در اتاق های سازه ترایل چیمبرز این دو بلاک را راحت تر از هم تشخیص دهند، شکل باز شو و بافت قسمت بالایی آن تغییر بسیاری کرد. شاید این بافت جدید بتواند باعث شود هنگامی که بازیکن در بلندی ها قرار دارد فرق این دو بلاک را بفهمد اما در ترایل چیمبرز، سازندگان استودیو موجانگ به دلیل اینکه تاکیدی بر مهم بودن بلاک های تعاملی داشته باشند، والت و ترایل اسپانر را در چندین بلاک بالا تر از سطح زمین قرار داده اند و به دلیل سطح نوری کم این سازه، بازیکنانی که در حال قدم زدن بر روی زمین هستند به احتمال زیاد در تشخیص این دو بلاک اشتباه خواهند کرد.
و اما در قدم آخر، بلاک والت در تمامی المان های ظاهری خود دچار تغییرات زیادی شد که دیگر شاید موجانگ دست از سره این بلاک بردارد و خیالش راحت باشد که بازیکنان میتوانند اکنون این بلاک را در بین ترایل اسپانر ها به راحتی تشخیص دهند. نوار مسی والت که نشانگر بازیکنان فعال محدوده ی خود است اکنون به پایین منتقل شده است و دور تا دور بلاک، تراکم پیکسلی جدیدی شبیه به آهن ایجاد شده است. قسمت بالایی رنگ آبی به خود گرفته است اما هنوز همان طرح قبلی خود را حفظ کرده است. حال اکنون والت به طور کامل توسعه خود را سپری کرده است و دیگر قرار نیست بافت جدیدی بر روی آن ایجاد شود جز انکه تغییراتی در روند لوتی آن تا قبل از انتشار رسمی بروز رسانی 1.21 ماینکرافت شکل بگیرد.
نظر شما در مورد روند تغییرات تکسچر بلاک والت چیست؟ آیا اکنون میتوانید به خوبی این بلاک را در ترایل چیمبرز تشخیص دهید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
بلاک crafter هم ۳ شکل داشته ولی واقعا موجانگ تکسچر های این بلاک ها رو بهتر کرده