توسعهدهندگان ماینکرفت نسخه جدیدی از ماینکرافت بدراک ادیشن با نام Minecraft Bedrock 1.21.90 منتشر کردهاند. این بروزرسانی با انتشار تمامی محتوای دراپ تابستانه «Chase The Skies»، مانند: هپی گست و مشتقات آن، ویژگی گرافیکی وایبرنت ویژوالز، تغییرات جدید بر کارکرد لید، قیچی، زین و ویژگی جدید رابط کاربری به نام نوار مکان یاب، تغییرات فوق اساسی را بر روی گیمپلی بازی اعمال میکند.

ویژگیهای جدید
دراید گست
• دراید گست را می توان در ساختارهای فسیلی در بُعد ندر یافت
• می توان آن را با 1 بون بلاک و 8 سول سند کرفت کرد
• وقتی غرق در آب است، در مدت حدود ۲۰ دقیقه دچار ۳ حالت می شود تا زمانی که یک ماب زنده به نام گستلینگ ایجاد کند
• بسته به حالت صداها تولید می کند و ذرات را نشان می دهد
• اگر در حین غرق شدن در آب ماین شود، بدون در نظر گرفتن اینکه در حین غرق شدن به چه حالتی رسیده است، به حالت «dry» (خشک شده) خود باز می گردد
• با استفاده از مقیاس زمانی یکسان، حالت ها را به حالت خشک شده اولیه خود برمی گرداند، زمانی که از غرق شدن خارج شود
• پیگلینها میتوانند در ازای مبادله، بلاکهای دراید گست را بدهند
• اچیومنت جدیدی به نام «Stay Hydrated» مربوط به این بلاک اضافه شده است
گستلینگ
• گستلینگ یک نسخه جوان از ماب اصلی هپی گست است
• از بلاک Dried Ghast که به طور مداوم برای حدود ۲۰ دقیقه در آب غرق شده است، اسپان میشود
• بعد از اسپان شدن، گستلینگ موارد زیر را دنبال میکند:
- بازیکنهایی که در شعاع ۱۶ بلاک هستند
- یه موجود بالغ غیرآبی غیرتهاجمی (و بعضی موجودات خنثی) در شعاع ۱۶ بلاکی
• اگر هیچ بازیکن یا یک موجود مناسبی نزدیک گستلینگ قرار نگیرد، در شعاع ۳۲ بلاکی از موقعیت خانهاش (مکانی که ظاهر شده یا آخرین بار با آن تعامل شده) بیحرکت خواهند ماند
• می توان با استفاده از اسنو بالها، آن را وسوسه و تغذیه کرد
• بعد از حدود 20 دقیقه به یک هپی گست تبدیل می شود (یا اگر از طریق اسنو بالها تغذیه شود، سریعتر این عمل شکل میگیرد)
• می توان با استفاده از کامند آن را سامن کرد: “/summon happy_ghast ~ ~ ~ ~ ~ minecraft:spawn_baby”
هپی گست
• هپی گست یک ماب و وسیله نقلیه پرنده جدید است که میتواند تا چهار بازیکن را حمل کند
• پس از حدود ۲۰ دقیقه از یک گستلینگ اسپان میشود (یا اگر گستلینگ با اسنو بالها تغذیه شود، سریعتر رخ میدهد)
• قابلیت تجهیز به هارنس را دارد و سپس تا ۴ بازیکن میتوانند سوار آن شوند
• با اسنو بالها و هارنس وسوسه میشود. وسوسه با هارنس تنها زمانی کار میکند که هپی گست بدون هارنس باشد
• هنگام دریافت آسیب، رفتار وحشتزدهای همانند دیگر مابها ندارد
• قابل پرورش با هم نوع خود نیست
• بهآرامی سلامتی خود را بازسازی میکند، که این بازسازی در زمان باران، برف یا هنگام پرواز در ارتفاع ابرها سریعتر میشود
• اولین بازیکنی که هپی گست را سوار شود، کنترل آن را بر عهده میگیرد و در جلوی هپی گست، درست بالای صورتش مینشیند
• هنگام سوار شدن بازیکن، عینکهای هپی گست پایین میآیند تا چشمانش را بپوشانند، که نشاندهنده قابلیت کنترل شدن آن است
• بازیکنان دیگری که پس از خلبان سوار شوند، در شکافهایی در دو طرف هپی گست قرار میگیرند و از بازیکن خلبان بهصورت ساعتگرد شروع میشوند
• با فشار دادن دکمه خم شدن، بازیکن از بالای هپی گست پیاده میشود
• اگر هپی گست حضور بازیکنان روی خود را تشخیص دهد، تمام حرکات را متوقف کرده و در نزدیکترین جهت افقی اصلی قرار میگیرد. این اتفاق بدون توجه به مجهز بودن یا نبودن هارنس رخ میدهد
• هنگامی که بازیکن روی هپی گست سوار میشود، دوربین سومشخص به عقب منتقل میشود
• وقتی هیچ بازیکنی روی هپی گست سوار یا در حال راه رفتن نباشد، عینکها بالا میروند و هپی گست شروع به پرسه زدن در اطراف موقعیت اصلی خود میکند
• اگر بازیکنان در هوا پیاده شوند، هپی گست به سمت زمین پایین میآید و سپس پرسهزنی را از سر میگیرد
• نمیتواند وارد قایق شود
• در فاصله ۶۴ بلاکی از موقعیت اصلی خود (محل اسپان یا آخرین تعامل) بیحرکت میماند
• اگر هارنس داشته باشد، هپی گست در فاصله نزدیکتر (درون ۳۲ بلاک) به موقعیت اصلی خود میماند و حرکت میکند
• اگر از هارنس استفاده کنید، هپی گست به موقعیت اصلی خود (در فاصلهی ۳۲ بلاک) نزدیکتر میشود و درجا حرکت میکند
• هپی گست هنگام پرسهزنی بهتنهایی سعی میکند نزدیک بلاکها بماند
هارنس
• هارنس یک آیتم جدید است که میتوان آن را روی هپی گست تجهیز کرد تا به بازیکنان اجازه سوار شدن بر آن را بدهد
• این آیتم که از ۳ چرم، ۲ بلاک شیشه و ۱ بلاک پشمی ساخته شده است، همان رنگ بلاک پشمی مورد استفاده در هنگام کرفت کردن خواهد بود
• هارنس قابل رنگ آمیزی مجدد خواهد بود
• فقط روی هپی گست قابل تجهیز است
• به ۴ بازیکن اجازه می دهد تا بر روی هپی گست سوار شوند
• با استفاده از قیچی میتوان آن را از هپی گست حذف کرد، اما فقط زمانی که هیچ بازیکنی سوار نشده باشد
نوار مکان یاب
• نوار مکانیاب (Locator Bar) یک عنصر رابط کاربری جدید در HUD بازیکن است که جهت سایر بازیکنان در جهان را نمایش میدهد
• وقتی چندین بازیکن در یک جهان وجود داشته باشند، نوار مکانیاب برای هر بازیکن روی صفحه نمایش داده میشود و جایگزین نوار اکسپی میشود. شماره لول بازیکن همچنان مانند قبل بالای نوار مکانیاب قابل مشاهده خواهد بود
• نوار مکانیاب وقتی دوربین در زاویه ۱۲۰ درجه نسبت به بازیکن دیگری قرار دارد، نشانگرهای رنگی را نمایش میدهد. اگر بازیکن دیگری ۳۰ درجه بالاتر یا پایینتر از نمای دوربین (the screen) باشد، یک فلش بالا یا پایین نمایش داده میشود
• خم شدن، بازیکن را پنهان میکند و مانع از نمایش نشانگر او در نوار مکانیاب سایر بازیکنان میشود
• بازیکنان در حالت اسپکتیتور در نوار مکانیاب قابل مشاهده نیستند
• یک هد متب یا یک کارود پامکین نیز به طور مشابه بازیکنان را از نوار مکان یاب پنهان میکند، اگر در جای سر قرار گیرد
• استفاده از پوشن اینویزبل، بازیکنان را از نوار مکانیاب نیز پنهان میکند
بهروزرسانی زین
بروزرسانی زین
• زینها اکنون میتوانند با ۳ چرم و ۱ اینگات آیرن ساخته شوند
• پاپآپ رسپی زمانی باز میشود که بازیکن اولین چرم خود را برمیدارد
• زین از لوت تیبل برداشته شده و با چرم ۱ تا ۵ عددی جایگزین شده است:
- چستهای مانستر روم
- چستهای انشت سیتی
- چستهای دزرت تمپل
- چستهای جانگل تمپل
- چستهای استرانگ هولد
بهروزرسانی لید
• اتصال یک ماب لید شده به ماب دیگر و استفاده از قیچی برای بریدن لیدها، اکنون بر سایر تعاملات اولویت دارد، تلاش برای چیدن پشم یک گوسفند لید شده، اکنون به جای چیدن پشم، باعث باز شدن آن میشود
• فاصلهی پارگی لید اکنون بین مراکز هیتباکسهای برخورد دو انتیتی محاسبه میشود و با بقیهی محاسبات فیزیک لید همسو میگردد
• استفاده از فایر ورک برای تقویت در حین پرواز با الایترا اکنون باعث میشود که مابهای لید شده آزاد شوند
• انتیتیها اکنون میتوانند با تعامل با گره لید موجود، به آن متصل شوند
• بازیکنان میتوانند موجودات متصل به گره لید را با تعامل با آن آزاد کنند
• اکنون هر انتیتی قابل اتصال به هر انتیتی قابل اتصال به دیگری میتواند به صورت اتصال به هر انتیتی قابل اتصال به دیگری متصل شود
• هر انتیتی قابل اتصال با لید اکنون میتواند به هر انتیتی قابل اتصال دیگر متصل شود
• برای اتصال یک انتیتی به انتیتی دیگر، بازیکن باید:
• انتیتی را از قبل با طناب به خود متصل کرده باشد
• در حالت اسنیک (خمیده) و در حالی که لید را در دست دارد، با انتیتی هدف تعامل کند
• انتیتیهای متصل با لید اکنون میتوانند با اتصال مجدد لید «دزدیده» شوند، که مالکیت آنها به بازیکن منتقل میشود
• اگر اتصال مجدد یک انتیتی به دلیل فاصله زیاد منجر به پاره شدن فوری لید شود، اتصال مجدد قابل انجام نیست
• برای جلوگیری از رفتار نامنظم هنگام اتصال به یکدیگر، لاماها که با لید متصل هستند، دیگر تلاشی برای تشکیل کاروان نمیکنند
• یک انتیتی متصل با لید نمیتواند به خودش متصل شود
• بچه مابها تنها به یک روش میتوانند با لید متصل شوند: به انتیتی دیگر. آنها نمیتوانند مابهای دیگر را به خود متصل کنند
• مشکل شناخته شده: وقتی دو ماب به هم متصل میشوند، منجر به این میشود که سرب با انحراف محور y اشتباه رندر شود و زیر یکی از مابها ظاهر شود
• اکنون همه انتیتیهای قابل اتصال به لید، هنگام کشیده شدن، رفتار طبیعیتری دارند
• اسبها، شترها، الاغها، قاطرها، قایقها، قایقهای چستدار و اسنیفرها، وقتی به یک هپی گست بسته میشوند، اکنون موقعیت خود را به تدریج و با گذشت زمان تنظیم میکنند و وقتی در هوا معلق هستند، به آرامی با نگهدارندهی لید خود همتراز میشوند
• در تمام موارد دیگر، موجودات با جهتی که کشیده میشوند همسو میشوند و دیگر هنگام معلق بودن در هوا، رفتار نامنظمی ندارند
• اصطکاک میان هوا اکنون مانند هر موجود دیگری برای قایقها اعمال میشود، به این معنی که آنها دیگر نمیتوانند به دور بازیکن بچرخند یا بیش از حد جهنده باشند
• فاصلهی پاره شدن لیدها به ۱۲ بلاک افزایش یافته است، به جز هپی گست که فاصلهی پاره شدن لید در آن ۱۶ بلاک است
• وقتی چیزهای دارای لید کشیده میشوند، اکنون به سمت لید متمایل میشوند
• فاصله بین مراکز باکسهای محدودکننده انتیتیها، به جای پایههای آنها، برای تعیین فاصله بین دو انتیتی لید شده استفاده میشود
• قایقها و مابهای بزرگ و قابل لید که در قایق جا نمیشوند (اسبها، الاغها، قاطرها، شترها و اسنیفرها) وقتی به یک هپی گست لید میشوند، به جای یک دسته لید، چهار دسته دارند
• در این پیکربندی، هپی گست لید شده همچنین دارای یک لایه طناب سفارشی است که دور آن پیچیده شده است
بهروزرسانی قیچی
• اکنون میتوان از قیچیها برای آزاد کردن موجودات دارای لید استفاده کرد و اتصالات ورودی و خروجی لید را از بین برد
• اکنون میتوان از قیچی برای برداشتن گرههای لید استفاده کرد
• بازیکنان نمیتوانند لیدهای بازیکنان دیگر را ببرند
• اکنون دیسپنسرها میتوانند از قیچی برای آزاد کردن موجودات لید شده استفاده کنند
• زینها، آرمور اسب، لید و کارپتها اکنون میتوانند با استفاده از قیچی از روی مابهایی که میتوانند به آنها مجهز شوند، برداشته شوند
• زینها، آرمور اسب، لید و کارپتها را نمیتوان با استفاده از قیچی در حالی که انتیتی سوارکار دارد، جدا کرد
• زینها، آرمور اسب، لید و کارپتها را نمیتوان با استفاده از قیچی در حالی که بازیکن مخفیانه حرکت میکند، برداشت
• زینها را نمیتوان با استفاده از قیچی از رویجرها جدا کرد
• دیسپنسرهای دارای قیچی نمیتوانند زینها، آرمور اسب، لید و کارپتهای مجهز به مابها را بردارند
• برداشتن زینها، آرمور اسب، لید و کارپتها با استفاده از قیچی اکنون صداهای سفارشی پخش میکند
موسیقی
• آهنگهای جدید زیر از Amos Roddy به بایومهای Cherry Groves، Forest، Desert، Grove و Lush Cave اضافه شدند:
Below and Above
Broken Clocks
Fireflies
Lilypad
O’s PianoO
• یک دیسک موسیقی جدید با آهنگ «Tears» از Amos Roddy اضافه شد
• گست حالا وقتی توسط یک بازیکن با فایربال برگشت داده شده کشته میشود، دیسک موسیقی «Tears» را دراپ میکند
وایبرنت ویژوالز
• ویبرانت ویژوالز بزرگترین ارتقاء بصری رسمی بازی ماینکرفت است که با ارائه یک خط لوله گرافیکی مدرن و مجموعهای از بهبودهای بصری، جلوهای خیرهکننده به بازی میبخشد. طلوع خورشید زندهتر، آب انعکاسدهنده، جنگلها دارای سایههای طبیعی و بسیاری ویژگیهای دیگر است
• ویبرانت ویژوالز آنچه ماینکرفت را منحصربهفرد میکند حفظ کرده است؛ سایههای پیکسلی، انعکاسهای نور و بازتابها با دقت طراحی شدهاند تا سبک بلاکی و خاص ماینکرفت را حفظ و تقویت کنند
• با بهروزرسانی بافتها برای بلاکها، آیتمها و سایر عناصر که نحوه تعامل منابع نوری مختلف با آنها را تعیین میکنند، سازههای شما زندهتر و از نظر بصری جذابتر خواهند شد
• تنظیمات هنری بهروز و جلوههای پسپردازش، جلوههای بصری را به شکلی متمایز و در سبک ماینکرفت یکپارچه میکنند
• بهعنوان یک ارتقاء صرفاً بصری، ویبرانت ویژوالز تأثیری بر گیمپلی ماینکرفت ندارد، به این معنا که میتوانید با دوستان خود در Realms بازی کنید، چه آنها ویبرانت ویژوالز را فعال کرده باشند یا نه
• وایبرنت ویژوالز به حالت گرافیکی پیشفرض برای دستگاههای پشتیبانیشده تبدیل شد
• برای تغییر به وایبرنت ویژوالز در ایکسباکس وان، ایکسباکس وان اس، پلیاستیشن ۴ و برخی از دستگاههای اندروید، بازیکنان باید با استفاده از منوی کشویی Graphics Mode، گزینه «Vibrant Visuals» را در منوی Video انتخاب کنند. ممکن است عملکرد بازی برای این دستگاهها کاهش یابد
• اتمسفر سفارشی، درجهبندی رنگ، مه و نورپردازی برای ابعاد اند، ندر، اورورلد و انواع بایومها در وایبرنت ویژوالز
• تغییرات مربوط به آب و هوا در رنگ آسمان در وایبرنت ویژوالز موقتاً تا زمان رفع برخی مشکلات، بازگردانده شد
• پشتیبانی از بافت MERS برای تابلوها در وایبرنت ویژوالز اضافه شد
• داراییهای بافت جدید برای انواع تریمها، ذرات، اگهای اسپان، آب و قایق در وایبرنت ویژوالز اضافه شد
• ظاهر فلزات برای انواع بافتهای بلاک در وایبرنت ویژوالز بهروزرسانی شد
• بافتهای گیاهان Cave Vines، Chorus Flower، Pumpkin، Firefly Bush و انواع دیگر گیاهان در وایبرنت ویژوالز بهروزرسانی شد
• بافتهای زنبور، دلفین، گست، زین خوک و استرایدر در وایبرنت ویژوالز بهروزرسانی شدند
• انواع بافتهای MERS در وایبرنت ویژوالز بهروزرسانی شد
• بلاکهای شیشهای را بازتابندهتر کرد
• متالیکهای اصلاحشده روی کالدرونها و انشت دبریزها
• ذرات بهینهشده در آی بلاسم
• مشکلی که باعث میشد زره چرمی نواری از تشعشعات را روی بافت خود داشته باشد، برطرف شد
• برای مطابقت با نماد مورد، به بلاک اند کریستال خاصیت انتشار اضافه شد
• بافتهای MERS برای هپی گست و هارنسها اضافه شد
• درخشندگی بلوک Glow Lichen تنظیم شد
• مشکل رندر نشدن آب در سمت مخالف ابرها در وایبرنت ویژوالز برطرف شد
• کاهش سایهنمایی آبشارها ناشی از حرکت دوربین هنگام فعال کردن مه حجمی در وایبرنت ویژوالز
• جلوه دید در شب اکنون با فعال بودن وایبرنت ویژوالز، صحنه را در تنظیمات روشنایی، به طور یکنواختتری روشن میکند
• مه حجمی دیگر وقتی بازیکن به سمت یک بلاک نوری حرکت میکند در وایبرنت ویژوالز ناگهان روشن نمیشود
• قسمت پشتی اشیاء شفافی که در دست گرفته میشوند، مانند شیشههای رنگی، دیگر در وایبرنت ویژوالز قابل مشاهده نیستند
• ابرها دیگر در وایبرنت ویژوالز، به ترتیب در هنگام طلوع و غروب خورشید، رنگ صورتی یا زرد ندارند
• مشکلی در وایبرنت ویژوالز که باعث میشد گاهی اوقات هنگام استفاده از TAAU با وضوح غیربومی، کادرهای سیاه در پرتالهای اند ظاهر شوند، برطرف شد
• رفع اشکال در وایبرنت ویژوالز که در آن مواد با ویژگیهای خاص سیاه نمایش داده میشدند
• بافت ابرها بهروزرسانی شد
• وقتی تعداد روزها زیاد باشد، آیتمها دیگر تکان نمیخورند
• وارد کردن مکث هنگام شکستن یک بلاک، انیمیشن شکستن را مجدداً تنظیم میکند
• وسیله نقلیه بازیکن محلی اکنون صرف نظر از جهت مدل در مقایسه با کادر محدود کننده رندر، همیشه واجد شرایط رندر خواهد بود
• افکت صوتی the_end_light_flash اکنون زمانی که نور در بُعد اند در وایبرنت ویژوالز چشمک میزند، فعال میشود
ویژگیها و رفع اشکالات
• روتهای کریمزون و وارپد دیگر نمیتوانند آتش بگیرند یا بسوزند
• مشکلی که باعث میشد برگهای جنگل هنگام تنظیم شفافیت همه انواع برگها شفاف نشوند، برطرف شد
• ریختن لاوا باکت روی بلاکهای غرق در آب، دیگر باکت را بدون قرار دادن لاوا خالی نمیکند
• حداکثر ارتفاع پرتو بیکن اکنون 2048 است
• بیکون اکنون از هر قطعه بارگذاری شده در جهانهای نسخه ۱.۲۱.۹۰ و بالاتر رندر میشود
• مشکل کوچک و کشیده به نظر رسیدن بلاک Sculk Vein هنگام نگه داشتن یا قرار گرفتن در آیتم فریم برطرف شد
• قابلیت تبدیل متن به گفتار، در صورت وجود، هنگام تغییر زبان درون بازی در اندروید، iOS و ویندوز ۱۰، صدای مناسب را انتخاب میکند
• رفع اشکالی که باعث میشد بازیکنان بتوانند صداهای پخش شده با کامند /playsound را بشنوند، حتی اگر در بُعدی متفاوت از بُعدی که صدا در آن پخش میشد، باشند
• کامند پیشفرض Camera اکنون به درستی مقادیر افست نمای دوربین سوم شخص را بازنشانی میکند
• کامند /controlscheme دیگر نیازی به ضامن “Experimental Creator Camera” ندارد
• مشکلی که گاهی اوقات هنگام استفاده از کامند بلاکها رخ میداد، برطرف شد
• مشکلی که باعث میشد تعویض جایگاه آیتمها در طول حمله علیه یک گروه، به جای ماندن روی آیتم جدید در جایگاه ایونتوری، جایگاه آیتم اصلی مورد استفاده در طول حمله را دوباره انتخاب کند، برطرف شد
• مشکل ورود به آب هنگام دویدن با دو ضربه به جلو که دیگر به طور خودکار وارد حالت شنا نمیشد، برطرف شد
• در صورت امکان، محل تلپورت هنگام استفاده از دروازه اند تغییر داده شد تا خیلی به لبه صخره نزدیک نباشد. در نتیجه، پرتالهای اند ایسلند که بازیکن را به خارج از مرز مپ تلپورت میکنند، دیگر باعث مرگ بازیکن نمیشوند
• مشکلی که باعث میشد حمله پرشی با سرعت بالا گاهی اوقات تمام شتاب بازیکن را از بین ببرد، برطرف شد
• رفع اشکالی که باعث میشد ضربه زدن به بلاکها هنگام شنا باعث کند شدن بیش از حد بازیکنان شود
• استفاده از یک آیتم بلاک قابل تجهیز سفارشی در حالت کریتیو، دیگر آن آیتم را کپی و تجهیز نمیکند؛ بلکه به سادگی بلاک را در جهان قرار میدهد
• نقاشی «Good Boy» اثر هنرمند سارا بویینگ اضافه شد
• گیمرتگها اکنون در تمام پلتفرمها برای شناسایی بازیکنان در بازیهای چند نفره بین پلتفرمی استفاده میشوند
• ترایدنت اکنون با سایر ابزارها/سلاحها در فهرست ایونتوری کریتیو گروهبندی شده است
• میس با انچنت ویند براست بار دیگر بازیکنان را به همان اندازه که در نسخه جاوا انجام میدهد، بالا میبرد
• رسپی ساخت لید بهروزرسانی شده است و دیگر نیازی به اسلایم بال نیست
• آیتم Mooshroom Spawn Egg اکنون از رنگهای خودش استفاده میکند و دیگر دو پیکسل مشابه با بافت Cow Spawn Egg ندارد
• اسپور بلاسم که توسط آب نابود میشوند، اکنون به عنوان آیتم دراپ میشوند
• اندازه تخمهای اسپان بلیز و بریز کاهش یافته است تا با اندازه مابها در بازی مطابقت بیشتری داشته باشد
• پیکسلهای ناهماهنگ در قایق پیل اوک و قایق بلوط پیل اوک چستدار که با سایر آیتمهای قایق مطابقت داشتند، برطرف شد
• آیتم هارنس سبز دیگر از تکسچر هارنس خاکستری هنگام فعال بودن وایبرنت ویژوالز استفاده نمیکند
• پیگلین بروت اکنون در سختی Peaceful به درستی از بین می رود
• وقتی مابها به طور خودکار از یک بلاک بالا میروند، دیگر گاهی اوقات هنگام مشاهده آنها از فاصله دور، از بلاکها عبور نمیکنند
• سایهها دیگر برای موجوداتی که سوار وسیله نقلیه هستند، رندر نمیشوند، مگر اینکه وسیله نقلیه نامرئی باشد
• خوکهایی که با دست زین میشوند، دیگر هنگام کشته شدن دو زین را دراپ نمیکنند. (تمام خوکهایی که بین ۱.۲۱.۷۰ و اکنون با دست زین شدهاند، همچنان زینهای تکراری خود را هنگام مرگ دراپ میکنند)
• افزایش برد حملهی بلیز از ۱۶ به ۴۸ بلاک برای مطابقت با برد تشخیص هدف آن
• افزایش برد صدای حمله بلیز به ۳۲ بلاک برای مطابقت با جاوا
• اشکالی که باعث میشد گستها هنگام شلیک فایربال نتوانند حرکت کنند، برطرف شد
• اسلایمها و ماگما کیوبها دیگر هنگام پیدا کردن یا از دست دادن اهدافشان دو بار نمیپرند
• رفع اشکالی که باعث میشد ماگما کیوبها و اسلایمها پس از مرگ همچنان به بازیکنان آسیب بزنند
• حالا نوع گاو سرد سیز انعکاس صحیحی از بافت شاخ خود دارد
• مابهای پرنده دیگر هنگام نزدیک شدن به زمین صدای پا ایجاد نمیکنند
• گستها دیگر نمیتوانند در مناطقی که خیلی کوچک هستند اسپان شوند و از خفگی در زمان اسپان جلوگیری میکنند
• اسپایدرها و اسپایدر کیوها میتوانند بار دیگر با یک سوارکار استری در بایومهای سرد ظاهر شوند
• اسپایدرها و اسپایدر کیوها میتوانند بار دیگر با یک اسکلت سوارکار در ندر ظاهر شوند
• اسبها، الاغها و قاطرها اکنون میتوانند با هویج تغذیه شوند تا التیام یابند، رشد کنند و خلق و خوی خود را بهبود بخشند
• اکنون میتوان هپی گست را حتی در حین سوار شدن، توسط سایر مابها هل داد، مگر اینکه توسط بازیکنی که روی آن ایستاده بیحرکت شود
• رفع اشکالی که در آن طوطیها هنگام تقلید صدای یک دراند از صدای زامبیها استفاده میکردند
• رفع اشکالی که در آن طوطیها هنگام تقلید اسکلت ویدر از صداهای اسکلت ساده استفاده میکردند
• فایلهای صوتی برای ماین و قرار دادن بلاکهای درت اکنون کمی بلندتر هستند
• اکنون صداهای سفارشی برای فنس زدن، ول کردن، جمعآوری مابهای لید شده و لید زدن مابها به مابهای دیگر پخش میشود
• لیدهای وصل شدن اکنون هنگام تخریب، چه با برداشتن و چه با از بین رفتن تمام مابهای لید شده، صدایی پخش میکنند
• اگر مکث بازی غیرفعال باشد، موسیقی اکنون هنگام خروج از یک جهان به طور عادی محو میشود
• فرکانس و مکان صداهای مختلف بلاک محیطی بهروزرسانی شد
• صداهای محیطی Dead Bush اکنون شانس پخش شدنشان کمی افزایش یافته است
• صداهای محیطی سند دیگر برای پخش نیازی به دسترسی به آسمان ندارند
• صداهای محیطی سند اکنون شانس کمی برای پخش شدن دارند
• صداهای محیطی سند اکنون میتوانند در تمام زیستبومها پخش شوند
• بلاک تراکوتا دیگر صدای محیط سند را ایجاد نمیکند
• بلاک سند دیگر صداهای باد محیطی را ایجاد نمیکند
• بلوکهای Short Dry Grass و Tall Dry Grass اکنون میتوانند صداهای باد محیطی را در بالای ۲ بلاک سند و سند قرمز یا سفالی ایجاد کنند
• بلاک تراکوتا دیگر صدای باد محیط را ایجاد نمیکند
• پروجکتیلها اکنون دارای «حاشیه تحمل» هستند که بهمرور زمان تغییر میکند
• پیش از این، تمام پروجکتیلها (مانند تیر یا گلوله برف) یک حاشیه برخورد ثابت به اندازه ۰.۳ بلاک داشتند
• اکنون، تمام پروجکتیلها در دو تیک اول پرتاب، هیچ حاشیهای ندارند
• پس از آن، حاشیه برخورد آنها در هر تیک به اندازه ۰.۰۵ بلاک افزایش مییابد تا به مقدار نهایی ۰.۳ بلاک برسد
• این تغییر باعث میشود برخورد با هدفهای نزدیک به بازیکن یا موجود شلیککننده دقیقتر انجام شود، در حالی که همچنان برای هدفهای دورتر کمی بخشش در برخورد در نظر گرفته میشود
مالکان سرورهای ریلمز اکنون میتوانند از اعضا بخواهند که برای بازی در ریلم، در تایملاین ثبتنام کنند
• شعاع اثر اسپلش پوشن اکنون بر اساس فاصله تا کادر محدوده هدف به جای موقعیت آنها محاسبه میشود
• رفع مشکل از کار افتادن بازی در حالت تقسیم صفحه نمایش، زمانی که یک بازیکن چستی را که بازیکن دیگری باز کرده بود، نابود میکرد یا آن را رزور میکرد
• مشکلی که باعث میشد هنگام انتقال بین سرورهایی که از نسخههای مختلف یک بسته منبع استفاده میکنند، خطای ریسورس پک رخ دهد، برطرف شد
• مشکلی که باعث میشد دانلود منابع سرور در صورت درخواست دانلود همزمان همان منابع توسط دستگاه دیگر، بینهایت متوقف شود، برطرف شد
• رفع مشکل کرش کردن هنگام اضافه کردن یا تغییر اولویت ریسورسپکها در صفحه ایجاد دنیای جدید
• موقعیت باکس مختصات اکنون با فشار دادن L3 یا D-pad در حین نگه داشتن یک باندل به درستی به روز می شود
• هنگام تعامل سریع با اسلات خالی ایونتوری در دستگاههای لمسی، راهنمای ابزار باندل دیگر با نکات ابزار آیتم همپوشانی ندارد
• اکنون هنگام تعویض برگههای ایونتوری با ورودی کنترلکننده، رابط کاربری باندل به درستی ناپدید میشود
• ضربه زدن بر روی راهنمای ابزار باندلها در دستگاههای لمسی دیگر با رابط کاربری پشت آن ارتباط برقرار نمیکند
• تنظیمات دسترسی به کدورت پسزمینه نوشتار اکنون بر نکات نوار ابزار، پسزمینه پیامهای چت و نمایشهای تابلوی امتیازات نیز تأثیر میگذارد
• رفع مشکلی که در آن تنها تغییر دسترسی دوستان پلی استیشن به دنیای شما در هنگام خروج از منو ذخیره نمی شود
• برای حفظ برابری ویژگیها با پیشتنظیمهای flatworld در نسخه جاوا، پیشتنظیم flatworld Snowy Kingdom برای استفاده از لایه برفی به جای بلاک برفی بهروزرسانی شده است
• تنظیمات دسترسی به کدورت پسزمینه متن اکنون بر روی تول تایپز هاتبار و لیدربرد نیز تأثیر میگذارد
• اکنون میتوان میزان شفافیت پسزمینه چت را با تنظیمات دسترسی جدید کنترل کرد
• آیکون باندل خالی و باز، اکنون هنگام لمس باندلها با کنترلهای لمسی، به درستی نمایش داده میشود
• متن «Game is paused» از صفحه مکث دیگر از محدوده خارج نمیشود
• متن راهنمای ابزار هاتبار اکنون دارای سایه است تا متن در برابر پسزمینههای روشن خواناتر باشد
• مشکلی که باعث میشد تنظیم روشنایی در تنظیمات وایبرنت ویژوال باعث شود آیکونهای چهره کریپر به طور نادرست سایههای مورد انتظار خود را منعکس کنند، و همچنین روشنایی آیکونهای چهره کریپر تحت تأثیر محیط درون بازی قرار میگرفت، برطرف شد
• تنظیمات دسترسی به میزان شفافیت پسزمینه متن اکنون به طور پیشفرض روی ۶۰٪ تنظیم شده است
• زاویه عمودی که آیکونهای فلش نوار مکانیاب روی آن قابل مشاهده میشوند، اکنون با تنظیمات میدان دید (FOV) بازیکن مطابقت دارد
• بستن کانتینر یک انویل یا انچتنیتگ تیبل اکنون باعث میشود نوار اکسپی به جای نوار مکانیاب، به مدت ۵ ثانیه نمایش داده شود
• مشکلی که باعث میشد برخی از عناصر رابط کاربری روی صفحه به کاربر اجازه دهند با دنیای زیر آنها تعامل داشته باشد، برطرف شد
• هنگام استفاده از حالت لمسی «Joystick & tap to interact»، «Joystick Visibility Option» اکنون هنگام استفاده از طرح کنترل player_relative_strafe یا camera_relative_strafe به «Visible Joystick» تبدیل میشود
• صفحه تنظیمات ذخیرهسازی اکنون قابل حرکت است
• رفع اشکالی که در آن نکات مربوط به دکمههای صفحه کلید در صفحه مرگ نمایش داده میشد
• رفع اشکالی که باعث میشد اسفنجها آب را از بررلهای غرق در آب جذب کنند
• هاگلین و پیگلین زامبیشده دیگر هنگام تعقیب بازیکن در نسخه بدراک سریعتر نیستند
• پیگلین و هاگلینهایی که به طور طبیعی در بسشن ظاهر میشوند، اکنون با کشته شدن XP دراپ میکنند
• مشکل جنریت بایوم Frozen Peaks برطرف شد، بنابراین، مانند نسخه جاوا، هیچ بلاکی یخی در دریا زیر صفحه بالایی تولید نمیشود
• رفع اشکالی که باعث میشد بازیکنان نتوانند هنگام حرکت اسنیک و نگاه کردن به بلاکهای تعاملی از آیتمهای قابل استفاده استفاده کنند
• طوطیها اکنون کمتر از هیولاهای اطراف تقلید میکنند
• رفع مشکل روشن نشدن صحیح بلاکها در ماین کارتها
• فسیلهای ندر اصلاح شدهاند تا فرکانس قرارگیری آنها با نسخه جاوا هماهنگتر باشد
• اکنون میتوان قایقها را با استفاده از لید از آب بیرون کشید
نکات مربوط به فایل های نصبی
نسخه کامل به همراه موسیقی: تمام موسیقیهای منو و دیسکها در این نسخه فعال است « پیشنهادی برای نصب ».
نسخه کامل بدون موسیقی: تمام موسیقیهای منو و دیسکها در این نسخه غیر فعال است.
نسخه معماری arm64-v8a: در دستگاههایی که دارای معماری arm64-v8a هستند ( 64 بیت )، عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد.
Minecraft 1.21.90 – نسخه کامل به همراه موسیقی555,86 مگابایت Minecraft 1.21.90 – نسخه کامل بدون موسیقی
294,79 مگابایت Minecraft 1.21.90 – نسخه معماری arm64-v8a به همراه موسیقی
565,68 مگابایت Minecraft 1.21.90 – نسخه معماری arm64-v8a بدون موسیقی
304,57 مگابایت
سلام میشه از این به بعد یه تصویر واسه تغییرات بذارین نمیدونیم چی تغییر کرده
ما اند اپدیت میخوایم نه یه چنتا چیز چرتوپرت اخه خدایی کسی هست که گوشیش شیدر رو بکشه اگر کسی هست به من بگه
یه مشکلی هست
من وقتی می خواهم بروزرسانی کنم می نویسه بسته معتبر نیست باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید؟
خدایی این چه سایت سمیه دیگه
میزنی رو فایل دانلود بعد نیم ساعت لودینگ یه فایل کسشر دانلود میکنه نه باز میشه نه هیچی
همونو عین ادم بزارید دیگه